Do’a Cinta

Jika aku jatuh cinta

cintakanlah aku pada seseorang

yang melabuhkan cintanya pada Mu

agar bertambah kekuatanku untuk mencintai Mu

Ya Muhaimin

jika aku jatuh cinta

jagalah cintaku padanya agar tidak melebihi cintaku pada Mu

Ya Allah

jika aku jatuh hati

izinkanlah aku menyentuh hati seseorang yang hatinya

tertaut pada Mu

agar tidak terjatuh aku dalam jurang cinta selain Mu

Ya Rabbi

jika aku jatuh hati

jagalah hatiku padanya agar sentiasa mengingati Mu

Ya Rabbul Izzati

jika aku rindu seseorang

rindukanlah aku padanya agar

yang merindui syahid di jalan Mu

Ya Allah

jika aku rindu

jagalah rindu padanya

agar tidak lalai aku merindukan syurga Mu….

Ya Allah sesungguhnya aku lemah jika sudah di hadapkan dgn cinta nestapa….

sesngguhnya kurelakan kembali segala urusan ku kepadamu..

apa yang menjadi jalan jidup ku, selalu ku libatkan Mu dlm jalan ku..

jika kau limpahkan segudang cobaan,, maka kirimkan lah segumpal ketegaran,,

yg tak pernh hbis dan terkikis…

Jika kau limpahkan segudang kebahagian.mka ciptakanlah rasa syukur yg tak pernah berakhir..

Dan Jika ia tercipta untuk ku.. Maka aku Minta pada Mu menjadi penengah antara aku dan dirinya..

pertemukan kami dalam cinta mu….

ini adalah pengaduan diriku ya Rabb,,

dari sudut terkecil penuh harapan besar…..

By: Manda Aulia

  1. Tinggalkan komentar

Tinggalkan komentar